Trasa A – Telčsko

Celková délka: 30 km

Informace o trase

Zde se Vám nabízí několik míst odkud můžete svůj výlet uskutečnit. Pro zjednodušení náš popis začneme v Telči.

Trasa začíná v Telči v „Lipkách“ kde můžete vyrazit směrem k obci Vanov. Na konci Lipek se Vám nabízí 2 alternativy, buď putovat chráněni lesem nebo po upravené stopě kolem lesa. Rozdíl je pouze v délce a v tom, že trasa vedoucí kolem lesa je více rovná až na poslední stoupání k poutnímu místu, Kapli sv. Karla Boromejského, které ale vše vynahradí. Od „Karla“ stopa dále pokračuje po poli k Vanovu. Ten minete z levé strany a přijedete k lesu nad obcí. Tam se opět trasa dělí. Dáte-li se vlevo, dojedete táhlým klesáním k hrázi rybníka, poté po překonání silnice přímo do obce Lhotka. Cesta vpravo vede naopak do obce Řásná. Tam se Vám nabízí útulné posezení v restauraci v Penzionu u Kolářů. Obec Řásná a Lhotka jsou propojeny trasou vedoucí kolem vrcholu nad Řásnou, kolem zříceniny Hradu Štamberk. Zde je ale z obce Řásná směrem na Lhotku značné převýšení (100m) proto je zde třeba dbát zvýšené opatrnosti. Z obce Lhotka vede stopa opět dvěma směry. První z nich vede do městyse Mrákotín kolem rybníka Dolní Mrzatec. Druhá ze stop vede údolím pod Lhotkou mezi rybníky k obci Častkovice, před obcí se u staré lípy láme a vede po staré cestě k obci Hostětice. Tu mine z levé strany a po táhlém sjezdu po poli končí stopa opět v Telči v Lipkách.